راهنمای خرید بهترین بخاری برقی

راهنمای خرید بخاری برقی

اگر شما هم به فکر خرید بخاری برقی هستید و در محیطی قرار دارید که لوله کشی گاز ندارد و ترجیح می‌دهید که از بخاری برقی استفاده کنید؛ بهتر است در این باره اطلاعات لازم را داشته باشید و راهنمای خرید بخاری برقی را به طور کامل مطالعه کنید تا بتوانید مطابق با سلیقه خود خریدی رضایت‌بخش داشته باشید. بخاری برقی یا همان هیتر برقی وسیله گرمایشی است مانند بخاری‌های گازی که بدون وجود گاز فضا را گرم می‌کند و برای گرم کردن فضا از جریان الکتریکی یا برق استفاده می‌کند. بدون وجود برق استفاده از بخاری برقی امکان‌پذیر نیست، همانطور که استفاده از بخاری گازی بدون وجود گاز امکان‌پذیر نیست. برای خرید بخاری برقی نکات مهمی وجود دارد که باید حتماً مد نظر قرار دهید. گذشته از این موضوع بخاری برقی دارای معایب و مزایایی است که با توجه به آنها می‌توانید بهترین بخاری برقی مناسب با محیط و محل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : لیست قیمت انواع بخاری برقی  

راهنمای خرید بخاری برقی کم مصرف

هرگاه افراد برای خرید بخاری برقی اقدام می‌کنند ملاک‌ها و چهارچوب‌های خاصی را مد نظر قرار می‌دهند تا بتوانند محصول یا بخاری برقی متناسب با سلیقه و استانداردهای خود را انتخاب و خریداری کنند. یکی از مهمترین ملاک‌ها به هنگام خرید بخاری برقی کم مصرف بودن آن است. هرچه بخاری برقی که انتخاب می‌کنید مصرف انرژی بیشتری داشته باشد قطعاً هزینه برق برای شما بیشتر خواهد شد. به همین دلیل باید سعی کنید بخاری برقی را انتخاب کنید که دارای نشان استاندارد باشد. در این صورت مصرف انرژی آن به صورت کاملاً حساب شده و مناسب خواهد بود. گذشته از این موضوع باید به تعداد وات و داشتن تایمر و ترموستات برای تنظیم دمای بخاری برقی توجه کنید تا به موقع خاموش و روشن شود. البته اگر باز هم به فکر مصرف بخاری برقی هستید بهتر است زمان‌هایی که واقعاً احساس سرما می‌کنید آن را روشن کنید تا انرژی آن هدر نرود.

ویژگی‌های بخاری برقی خوب

همه بخاری برقی‌ها با توجه به اینکه گاز مصرف نمی‌کنند و برای گرم کردن محیط از برق استفاده می‌کنند ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی دارند؛ این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:
● استفاده از برق برای گرم کردن
گرم کردن محیط بدون وجود گاز باعث می‌شود خطر گازگرفتگی برای حاضران در آن محیط غیر ممکن شود. همانطور که می‌دانید سالانه با سرد شدن هوا تعداد بسیار زیادی از افراد تحت خطر گاز گرفتگی قرار می‌گیرند و جان خود را از دست می‌دهند استفاده از بخاری برقی می‌تواند مانع ایجاد چنین اتفاقی شود.
● وجود ترموستات در بخاری برقی
ترموستات در بخاری برقی می‌تواند مانع هدر رفت انرژی شود به این صورت که دمای محیط را تشخیص داده و متناسب با آن انرژی گرمایی تولید می‌کند. در این صورت هرگاه دمای محیط بالا بیاید و نیازی به گرمای بیشتر نباشد میزان گرم کردن بخاری برقی و انرژی آن کاهش یافته و به تعادل می‌رسد.
● وجود تایمر در بخاری برقی
حتماً می‌دانید که بخاری‌های برقی دارای ویژگی تایمر هستند وجود تایمر باعث می‌شود که انرژی گرمایی هدر نرود و محیط بیش از اندازه گرم نشود؛ در واقع شما می‌توانید تایمر بخاری برقی را تنظیم کنید تا در ساعاتی معین خاموش یا روشن شود.
● داشتن ریموت یا کنترل برای بخاری برقی
بعضی از بخاری برقی‌ها دارای کنترل یا ریموت هستند که می‌توان به وسیله آن از راه دور میزان دما و تایمر یا خاموش و روشن شدن بخاری برقی را تنظیم کرد. مثلاً اگر بر روی تخت خود دراز کشیده‌اید و احساس گرمای شدید می‌کنید لازم نیست به سمت بخاری برقی حرکت کنید بلکه می‌توانید در همان نقطه با استفاده از کنترل بخاری برقی رو خاموش کنید.
● حمل راحت بخاری برقی
حتماً می‌دانید که بخاری‌های برقی مانند بخاری‌های گازی سنگین و بزرگ نیستند بنابراین می‌توان به راحتی آنها را جابجا کرد. هر چند برخی از بخاری برقی‌ها دارای چرخ هستند که حمل و جابجایی را برای افراد آسان می‌کنند.
● نورپردازی بخاری برقی
از دیگر ویژگی‌های بخاری برقی این است که کمی از خود نور ساطع می‌کند و این نور ساطع شده در واقع به معنی افزایش گرما و انرژی نیست بلکه به خاطر وجود المنت‌ها و قسمت‌هایی از بخاری برقی است که داغ شده است. چنین ویژگی می‌تواند باعث شود که نیاز به روشن کردن شب خواب در اتاق نداشته باشید قطعا زیبایی و جلوه بسیار خوبی به محیط می‌دهد.

انواع بخاری برقی

یکی دیگر از راهنمایی‌های خرید بخاری برقی توجه به انواع بخاری برقی است. تا زمانی که شما انواع بخاری برقی را نشناسید نمی‌توانید انتخابی درست و خریدی رضایت‌بخش داشته باشید. بخاری‌های برقی از لحاظ گرم کردن به سه دسته تابشی و همرفتی و فن‌دار تقسیم می‌شوند. بخاری‌های برقی تابشی در واقع گرمایی یک دست ایجاد می‌کنند که می‌تواند کل محیط را گرم کند. بخاری برقی‌های همرفتی به صورت نقطه‌ای بوده و فقط قادر به گرم کردن یک نقطه از محیط هستند. و در نهایت بخاری‌های فن‌دار که با داشتن فنی درون آنها گرمای تابشی را در محیط امکان‌پذیر می‌سازند. اما بخاری‌های برقی از نظر ساختار و نوع به موارد زیر دسته‌بندی می‌شوند:
● بخار برقی هالوژنی
نوعی از بخاری برقی‌ به نام هالوژنی شناخته شده‌ است این نوع بخاری برقی‌های هالوژنی دارای لامپ‌های هالوژنی بوده که گرما تولید می‌کنند و به وسیله فنی که درون آنها وجود دارد حرارت را به محیط انتقال می‌دهند. گرمایی که در محیط منتقل می‌شود و محیط را به طور کامل هم دما می‌کند بنابراین به عنوان بهترین نوع بخاری برقی شناخته شده است.
● بخاری برقی کانوکتور
نوع دیگری از بخاری برقی به نام بخاری برقی کانوکتور شناخته شده است. اینو بخاری برقی دارای لامپ هالوژنی نیست و با وجود المنت گرمای تولید شده را به محیط انتقال می‌دهد. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید محیط را به بهترین نحو ممکن با انرژی کم گرم کنید استفاده از بخاری برقی کانوکتور بهترین انتخاب است.
معایب بخاری برقی
بهتر است بدانید که بخاری برقی هم مانند دیگر لوازم و وسایل گرمایشی معایبی به دنبال دارد که باعث شده افراد برای خرید آن مردد شوند. قبل از هر چیز باید بدانید که مزایای بخاری برقی از معایب آن بیشتر است به همین دلیل لازم نیست از خرید آن دست بکشید. یکی از معایب بخاری برقی مصرف برق آن است که ممکن است در انواع هالوژنی مصرف بالا داشته باشد بنابراین هزینه برق شما بیشتر خواهد شد.
از دیگر معایب بخاری برقی ایجاد سر و صدای آن است. برخی بخاری برقی‌ها برای گرم کردن محیط صدایی از خود تولید می‌کنند که ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد به همین خاطر توصیه می‌شود؛ در صورت حساس بودن به سر و صدا از این نوع بخاری‌ها استفاده نکنند.

مزایای بخاری برقی

بخاری برقی یکی از بهترین لوازم گرمایشی محسوب می‌شود زیرا حمل آن بسیار ساده و راحت است. از دیگر مزایای بخاری برقی می‌توان نصب آسان و سریع آن را مثال زد. شما می‌توانید بخاری برقی را بر روی دیوار و در ارتفاع بلندتر نصب کنید تا کودکان خود را از خطرات سوختگی حفظ نمایید. استفاده از بخاری برقی می‌تواند برای انواع محیط‌های کوچک و بزرگ فاقد گاز، مفید واقع شود. قیمت بخاری‌های برقی نسبت به بخاری‌های گازی پایین‌تر است. تنوع بخاری‌های برقی نسبت به بخاری‌های گازی بیشتر بوده بنابراین می‌توانیم نسبت به سلیقه خود و ابعاد محیط آنها را انتخاب و خریداری کنید.

نکات خرید بخاری برقی

حتماً شما هم به این موضوع فکر می‌کنید که یک بخاری برقی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد یا اینکه برای خرید بخاری برقی به چه نکاتی باید توجه کرد. برای یافتن پاسخ چنین سوالاتی توصیه می‌کنیم نکات زیر را به هنگام خرید بخاری برقی به یاد داشته باشید:
1. بخاری برقی مورد نظر خود را متناسب با اندازه و ابعاد محیط انتخاب کنید تا بخاری برقی توانایی گرم کردن محیط را داشته باشد.
2. به فاصله خود نسبت به بخاری برقی در انتخاب فن‌دار یا بدون فن بودن آن توجه کنید. یعنی اگر قرار است شما در یک کانتینر کوچک نگهبانی دهید و به سیستم گرمایشی مثل بخاری برقی نیاز دارید بهتر است از نوع بدون فن باشد زیرا فاصله شما با آن زیاد نیست.
3. اگر فاصله شما با بخاری برقی زیاد است و در یک اتاق با ابعاد بزرگ هستید می‌توانید بخاری برقی فن‌دار را خریداری کنید تا گرما را به محیط تابش نموده و دمای محیط را یکسان کند.
4. به هنگام خرید بخاری برقی به نشان استاندارد مصرف انرژی و میزان وات و قیمت و معتبر بودن فروشنده و فروشگاه دقت نمایید.
نتیجه‌گیری
اگر به فکر خرید بخاری برقی برای گرم کردن محیط‌های مختلفی از جمله محیط کار یا منزل خود هستید؛ اکنون دیگر اطلاعات کافی در رابطه با این نوع وسیله گرمایشی را دارید و می‌دانید که انواع آن چگونه است و حتی راهنمایی‌های لازم برای خرید آن را نیز می‌دانید. شما می‌توانید ویژگی‌های بخاری برقی را در سایت کالا کوثر مشاهده نموده و در صورت نیاز با مشاوران و پشتیبانان ما از طریق سایت و شماره تماس در ارتباط باشید. قطعاً در این صورت از خرید خود رضایت کامل خواهید داشت؛ زیرا بهترین بخاری برقی‌ها را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، متناسب با اندازه محیط به شما ارائه می‌دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.