چگونه سرخ کن بدون روغن را رسوب زدایی کنیم ؟

چگونه سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن سرخ کن بدون روغن اهمیت زیادی دارد و اگر این کار به صورت اصولی انجام نشود می‌تواند کیفیت دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. لکه‌های به جا مانده از مواد غذایی و روغن آنها می‌تواند باعث کاهش طول عمر دستگاه شود‌. تمیز نکردن دستگاه مانع از پخت یکنواخت مواد غذایی می‌شود‌ به همین دلیل باید بعد از چند بار مصرف آن را تمیز کنید. سطوح داخلی و مناطقی که دسترسی به آنها سخت است باید با دقت بیشتری تمیز شوند. اگر چربی‌ها ضخامت زیادی داشته باشند نیاز است تا برای رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن وقت بیشتری در نظر بگیرید. برای آشنایی با چگونگی تمیز کردن سرخ کن بدون روغن بهتر است تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : سرطان زا بودن سرخ کن بدون روغن

نحوه تمیز کردن مدل های مختلف سرخ کن بدون روغن فیلیپس

سرخ کن‌های بدون روغن مارک‌های مختلفی دارند که شما برای تمیز کردن هر کدام باید به دفترچه راهنمای آنها مراجعه کنید. نحوه تمیز کردن مدل های مختلف سرخ کن بدون روغن فیلیپس کاملا خاص است چون ساختاری منحصربه‌فرد دارد. برای افزایش طول عمر دستگاه نیاز است تا تمیز کردن و رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن به صورت کاملا اصولی انجام شود.
باید حداقل یک بار در ماه به طور کامل تمیز شود تا کیفیت غذای طبخ شده افزایش پیدا کند. اگر با نحوه شستن سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل 9270 آشنایی داشته باشید می‌توانید تمام قسمت‌های آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید. برای تمیز کردن این برند باید ابتدا سبد و کشو را از محفظه خود بیرون آورید.
سپس از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید تا تمام چربی‌های جمع شده روی انها حذف شود. اجازه دهید تا سبد و کشو چند دقیقه درون شوینده باقی بماند. اسفنج غیر ساینده را بردارید و چربی‌های چسبناک را به راحتی از دیواره‌ها جدا کنید. اسپری چربی زدا می‌تواند چربی‌های داخلی را به راحتی برطرف سازد.
بهتر است ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اسپری روی سطح سرخ کن فیلیپس باقی بماند تا بتواند هر گونه کثیفی سطحی و عمقی را برطرف سازد. قبل از استفاده از دستگاه آن را شسته و خشک کنید‌. با این روش می‌توان تمام رسوب‌های روی دستگاه را به راحتی برطرف کرد. برند فیلیپس قیمت بالایی دارد به همین دلیل شما باید به خوبی از آن نگهداری کنید و رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن را به صورت اصولی انجام دهید.       

 

رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن

رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن تاثیر بسزایی در کیفیت و کارایی آن دارد. اگر رسوب‌های چربی به درستی حذف نشوند کیفیت پخت پایین آمده و طول عمر سیستم هم کاهش پیدا می‌کند. برای رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن به هیچ وجه از شوینده‌های اسیدی استفاده نکنید چون به لایه اصلی دستگاه آسیب وارد می‌کند.
استفاده از جوش شیرین و سرکه و برخی شوینده‌های شیمیایی برای تمیز کردن سرخ کن بدون روغن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون باعث از بین رفتن سطح اصلی آن می‌شود. برای تمیز کردن باید ۳ مرحله مهم را پشت سر بگذارید. در مرحله اول باید تمام لوازم جانبی از دستگاه جدا و با آب گرم شسته و خشک شوند. در مرحله دوم باید سبد و قفسه‌ها از روغن اضافی پاک شوند.
بهترین روش تمیز کردن این است که سبد و کشوها را با صابون یا مایع ظرفشویی تمیز کنید. آب داغ کمک می‌کند تا چربی‌ها سریع‌تر از سطح مورد نظر پاک شوند. این کار باعث از بین رفتن چربی و جرم می شود. بعد از اینکه سبد و کشو را با یک اسفنج غیر ساینده تمیز کردید، قبل از اینکه دوباره در داخل سرخ کن قرار دهید، آنها را خوب آبکشی کرده و کاملا خشک کنید.
هر ماه یکبار باید رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن انجام شود تا اثرات سوختگی روی سطح باقی نماند. اگر مصرف شما از دستگاه زیاد است باید جرم گیری و رسوب زدایی را چندین مرتبه در ماه انجام دهید. ته مانده مواد غذایی سرخ شده درون دستگاه رسوب‌ها را ایجاد می‌کنند که برای تمیز کردن آنها باید ابتدا سبد و کشو را درون آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید.

رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن

هر چند وقت یکبار باید سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟

هر چند وقت یکبار باید سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم؟ این مهمترین سوالی است که ذهن مصرف کنندگان را درگیر می‌کند. برای بیشتر دستگاه‌ها هر ماه یکبار توصیه می شود اما اگر مصرف شما از دستگاه زیاد است باید بیشتر از یکبار در ماه آن را تمیز کنید. تمیز کردن دستگاه آن هم هفته‌ای یکبار می‌تواند به افزایش طول عمر دستگاه کمک زیادی کند.
اگر سرخ کن را مرتب تمیز کنید به طوری که جرم و رسوب در آن باقی نماند‌ غذا به صورت یکنواخت طبخ خواهد شد. برای جلوگیری از چسبیدن و سوختن غذا نیاز است تا سطح داخلی دستگاه به خوبی تمیز شود. بعد از هر بار استفاده نیاز است تا سبد و کشو به خوبی لکه‌ گیری و رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن شود. تمیزکاری عمیق آن هم هر ماه کاملا ضروری است و مانع از نفوذ چربی به بخش‌های مختلف دستگاه می‌شود.
لوازم جانبی مثل استرهای سیلیکونی و پوستی و سبدها پس از هر بار استفاده کثیف می‌شوند بنابراین باید بعد از هر بار مصرف با شوینده و آب گرم آن را تمیز کنید. در این سرخ کن بیشتر خوراکی‌های چرب طبخ می‌شوند به همین دلیل باید هر ماه به طور کامل تمام بخش‌ها را تمیز کنید.
اگر به طور مکرر از دستگاه استفاده می‌کنید نیاز است تا سبد و کشو و تمام لوازم جانبی را از چربی‌ها پاک کنید. مدت زمان تمیز کردن سرخ کن بدون روغن به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها میزان استفاده از دستگاه و غذای طبخ شده در آن است. اگر زمان تمیز کردن طولانی شود رسوب‌ها سطح دستگاه را به طور کامل پوشش می‌دهند و مانع از پخت یکنواخت مواد خوراکی می‌شوند. در این شرایط عملکرد دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

بهترین سرخ کن بدون روغن آسان برای تمیز کردن چیست؟

اگر به دنبال یک سرخ‌کن باکیفیت و کاربردی هستید که به راحتی هم تمیز شود مارک‌های مختلفی به شما پیشنهاد می‌شود‌. طرز تمیز کردن سرخ کن تفال کاملا آسان است و شما می‌توانید با جدا کردن سبد و کشو و سایر لوازم جانبی به صورت عمقی دستگاه را رسوب زدایی و تمیز کنید.
سرخ کن فیلیپس هم جز بهترین‌ها است که شما می‌توانید پس از هر بار استفاده به راحتی آن را تمیز کنید. طرز تمیز کردن سرخ کن دلونگی ساده است و شما با طی کردن چند مرحله ساده می‌توانید این دستگاه را به راحتی تمیز کنید. حذف چربی‌ها از دیواره سرخ کن و رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن نه تنها طول عمر آن را افزایش می‌دهد بلکه باعث افزایش کیفیت پخت می‌شود.
هنگامی که صحبت از سرخ کن بدون روغن به میان می‌آید و قصد خرید بهترین‌ها را دارید نیاز است تا به نحوه تمیز کردن آنها توجه داشته باشید. اگر تمیز کردن سرخ کن آسان باشد شما می‌توانید در کمترین زمان آن را پاک کنید. دیگر نیازی نیست تا ساعت‌ها صرف شستن سرخ کن کنید. با اسپری ضد چربی می‌توانید دیواره دستگاه را از چربی پاک کنید.
سرخ کن بدون روغن سالم‌ترین روش برای پختن غذا است که به راحتی هم تمیز می‌شود. برای شستن دستگاه باید به برخی اصول توجه ویژه داشته باشید. اگر پاکسازی به صورت اصولی انجام نشود به دستگاه آسیبی وارد نمی‌شود؛ بدین ترتیب شما می‌توانید مدت زمان زیادی از سیستم استفاده کنید.

نحوه تعویض فیلتر سرخ کن بدون روغن

فیلتر از اجزای اصلی سرخ کن است که نیاز به تمیز کردن دارد و باید پس از یک دوره استفاده تعویض شود. این قطعه می‌تواند به فیلتر کردن بو و بخار کمک زیادی کند. فیلتر برخی سرخ کن‌ها به راحتی جدا می‌شود و می‌توان آنها را شست. در صورتی که فیلتر از نوع بوگیر ذغالی باشد باید تعویض شود چون بعد از مدتی کیفیت و کارایی خود را از دست می‌دهد.
برای تمیز کردن فیلتر نیاز به دستمال مرطوب و کمی شوینده دارید‌. اگر تمیز کردن و رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن نتواند به بهبود عملکرد فیلتر کمک کند باید آن را تعویض کنید. فیلتر دستگاه کارایی مهمی دارد و تعویض آن می‌تواند عملکرد کلی دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. تعویض فیلتر کاملا تخصصی است و هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
برای تعویض اصولی باید ابتدا فیلتر از بدنه دستگاه و محفظه خود جدا شود. کوچک‌ترین ضربه در زمان تمیز کردن فیلتر می‌تواند به بافت حساس آن آسیب وارد کند. استفاده از شوینده اسیدی تاثیر منفی روی فیلتر دارد و باعث از بین رفتن کارایی آن می‌شود. پس از جدا کردن فیلتر خراب از دستگاه باید فیلتر اصلی و اورجینال روی آن انداخته شود.
طرز تمیز کردن چربی‌های قدیمی روی سرخ کن بدون روغن
طرز تمیز کردن چربی‌های قدیمی روی سرخ کن بدون روغن به این صورت است که شما باید ابتدا سبد و کشو حاوی چربی را در محلول آب گرم و مایع ظرفشویی قرار دهید. بدنه یا دیوار دستگاه را با اسپری ضد چربی تمیز کنید‌. اجازه دهید تا سبد و کشو تایم کوتاهی را در محلول باقی بماند تا چربی‌ها به صورت سطحی و عمقی از روی سطح آن حذف شوند.
با یک اسفنج نرم روی سطح را لمس کنید تا آلودگی باقی نماند. برای تمیز کردن روغن پخته شده یا سرخ شده روی سرخ کن چند روش مختلف وجود دارد. در اولین روش می‌توانید از ترکیب آب داغ، صابون ظرفشویی، اسپری و مسواک استفاده کنید. نرم بودن مسواک باعث شده تا شما بتوانید سطوح غیر قابل دسترس را به راحتی تمیز کنید.
اسپری بهترین راهکار برای حذف چربی‌ها و رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن است چون می‌تواند در عمق آنها نفوذ کند. ۸۰ الی ۹۰ درصد چربی‌های پخته شده به کمک مسواک تمیز می‌شوند. اگر مدام دستگاه را تمیز کنید چربی‌ها روی سطح رسوب نمی‌کنند.

نکات تمیز کردن سرخ کن بدون روغن

برای تمیز کردن و رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن باید به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:
● اولین و مهمترین نکته توجه به نوع پاک کننده است. استفاده از محصولات خاص و اسکرابر با ساییدگی بالایی که دارد به دستگاه آسیب وارد می‌کند.
● بیشتر سرخ کن‌ها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند و شما باید به این موضوع توجه کنید. دمای بالا در ماشین می‌تواند به قطعات داخل سرخ کن آسیب وارد کند.
● برای رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن نیاز است تا دستگاه ابتدا خنک باشد. این می‌تواند مانع از سوختگی دستگاه شود. با خنک شدن دستگاه می‌توان با دستمال مرطوب تمام قسمت‌های آن را تمیز کرد.
● اگر سرخ کن شما به شدت کثیف است ممکن است آتش سوزی به همراه داشته باشد؛ بنابراین باید به سرعت آن را تمیز و رسوب زدایی کنید.
● با نگهداری صحیح از سرخ کن دوام و ماندگاری آن بیشتر خواهد شد. اگر تمام روش‌های تمیز کردن به صورت اصولی طی شود دستگاه طول عمر و کارایی بیشتری خواهد داشت.
● برای تمیز کردن حتما از اسفنج نرم استفاده کنید تا بدنه دستگاه و کشوها دچار خراش نشوند.
راحت ترین روش تمیز کردن سرخ کن بدون روغن
برای رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن راحت‌ترین روش استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی است. آب داغ کمک می‌کند تا چربی‌ها به سرعت از روی سبد و کشو پاک شوند. برای پاک کردن بدنه دستگاه می‌توانید از اسپری چربی زدا استفاده کنید. کشو دستگاه را تا خط مواد خوراکی پر از آب و مایع کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه در محلول باقی بماند.

نکات تمیز کردن سرخ کن بدون روغن
هر چه ضخامت چربی‌ها بیشتر باشد نیاز است تا اسپری و مایع ظرفشویی بیشتر روی سطح بماند. سرخ کن را روشن کنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید. آب راحت‌ترین روش برای شستن و تمیز کردن است و همیشه در دسترس است. اگر چربی‌های روی سبد و کشو زیاد باشد باید آب را داغ کنید تا چربی‌ها را برطرف کند.

سخن پایانی
برای تمیز کردن و رسوب زدایی سرخ کن بدون روغن روش‌های مختلفی پیشنهاد شده است که برای افزایش طول عمر دستگاه نیاز است تا مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید. سرخ کن‌ها در هر مارکی که باشند دارای دفترچه راهنما هستند که شما می‌توانید برای تمیز کردن از آن کمک بگیرید. قسمت‌های داخلی دستگاه به کمک مسواک به راحتی تمیز می‌شود‌. شوینده‌های اسیدی به سطح اصلی سرخ کن آسیب وارد می‌کنند؛ بنابراین بهتر است آنها را استفاده نکنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.