طرز استفاده از چای ساز کوخ

طرز استفاده از چای ساز کوخ

 کوخ جزو اولین برندهایی است که در هنگام صحبت از چای‌ساز یا اسپرسو ساز به ذهن افراد زیادی خطور می‌کند. همانگونه که می‌دانید چای سازها یکی از پرکاربردترین و بهترین وسایلی هستند که باید در هر خانه وجود داشته باشد. اگر به تازگی یک چای ساز با برند کوخ خریده‌اید و با طرز استفاده از چای ساز کوخ آشنا نیستید، مقاله پیش‌رو را از دست ندهید. این دستگاه‌ها روی یکدیگر قرار دارند و سیستم گرمایشی آن‌ها نیز با المنت حرارتی مخفی کار می‌کند. جنس قوری این چای ساز از شیشه و کتری و همچنین کفی قوری نیز از جنس استیل است. بهتر است بدانید که چای ساز کوخ دارای تنظیم کننده دما و همچنین نگهدارنده است . علاوه براینها باید اضافه کنیم که عملکرد این دستگاه بدون سیم است.

طرز استفاده از چای ساز کوخ

ویژگی‌های چای ساز کوخ

این چای ساز بدنه‌‌ای دو جداره دارد و برای مدت زمان زیادی چای یا دمنوش را گرم نگه می‌دارد. بدنه کتری این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده که خیلی گرم نمی‌شود و به این ترتیب از سوختن دست جلوگیری می‌کند. چای ساز کوخ قابلیت قطع خودکار دارد و اینگونه از مصرف انرژی جلوگیری می‌کند. قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه این محصول به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی با آن کار کنید و از طریق نشانگر مخصوص سطح آب موجود در کتری را بررسی کنید. جالب است بدانید که فیلتر این چای ساز قابل شستتشو و ضد زنگ است. باید به این نکته اشاره کنیم که با این دستگاه حتی می‌توانید قهوه مورد علاقه خود را نیز آماده کنید. شما با خرید چای ساز کوخ در واقع یک اسپرسو ساز خانگی تهیه می‌کنید. پس چنانچه قصد خرید اسپرسو ساز خانگی را دارید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

طرز درست کردن چای با چای ساز کوخ

همانگونه که می‌دانید نوشیدن چای یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین کار ایرانیان محسوب می‌شود‌. در واقع می‌توان گفت که چای پایه ثابت تمام محافل و دورهمی‌های ما است. چندین سال است که این نوشیدنی لذیذ و دلچسب با کتری یا سماور آماده می‌شود اما سریع‌ترین وسیله‌ای که با کمک آن می‌توان چای را آماده کرد، چای ساز است. افراد زیادی بر این باورند که طرز استفاده از چای ساز کوخ راحت است اما غافل از اینکه استفاده نادرست از این وسیله موجب آسیب دیدن و خرابی محصول می‌شود. در واقع می‌توان گفت که کار کردن با اکثر چای سازها به یکدیگر شبیه بوده و اگر شما طرز استفاده از چای ساز کوخ را یاد بگیرید قطعا در زمان کار کردن با هر چای ساز دیگری با مشکل مواجه نخواهید شد.
همانگونه که پیشتر اشاره کردیم دستگاه چای ساز متشکل از کتری، قوری و یک صفحه است. کتری این محصول دارای یک المنت داخلی است تا آب را به جوش بیاورد. البته روش گرم شدن آب چای ساز در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

طرز درست کردن چای با چای ساز کوخ

روش راه اندازی چای ساز

طرز استفاده از چای ساز کوخ بسیار راحت است و مطمئن باشید که با یک بار کار کردن با آن خیلی فوری در کار کردن با آن استاد می‌شوید. پیشتر اشاره کردیم که این دستگاه یک پنل لمسی دارد که از طریق آن می‌توانید دستگاه را روشن یا حتی خاموش کنید. دکمه دیگری در این پنل وجود دارد که با کمک آن می‌توانید دمای آب را تنظیم کنید. علاوه بر این باید اضافه کنیم که این دستگاه قابلیت خاموشی خودکار و همچنین گرم نگهدارندگی خودکار دارد و به این تریب دیگر لازم نیست نگران سرد شدن چای یا قهوه خود باشید.
نکات مهمی که باید در رابطه با کار با چای ساز کوخ بدانید

نکته مهم‌ دیگری که در رابطه با کار با چای ساز کوخ وجود دارد راه اندازی اولیه آن است؛ یادتان باشد که اگر این کار را به درستی انجام دهید خیلی راحت می‌توانید طول عمر دستگاه خود را بالا ببرید.
● برای راه اندازی چای ساز ابتدا باید آن را در سطحی صاف قرار دهید.
● حواستان باشد که دستگاه را در نزدیکی یخچال یا هرگونه وسایل سرمایشی قرار ندهید.
● چای ساز نباید در نزدیکی وسایل گرمایشی باشد.
● بهتر است این دستگاه را با فاصله حداقل ۱۰ سانتی متری با دیوارهای اطراف یا وسایل دیگر بگذارید.
● پس از دم کشیدن چای می‌توانید فیلتر دستگاه را بالا بکشید تا از پررنگ شدن چای جلوگیری کنید.

روش راه اندازی چای ساز

قیمت چای ساز کوخ چقدر است؟

قیمت این دستگاه باتوجه به کیفیت بالا، عملکرد عالی و امکانات فوق العاده‌ای که دارد بسیار مناسب است و شما با خرید آن سود می‌کنید. اما بطور کلی قیمت این محصول براساس جنس بدنه، ظرفیت دستگاه، کیفیت مواد اولیه، توان مصرفی و … تعیین می‌شود. برای مثال برخورداری از سیستم ایمنی موجب بالا رفتن قیمت دستگاه می‌شود. قیمت این چای ساز در مقایسه با تمام چای سازهای هم تراز خود مناسب‌تر است.

خرید چای ساز کوخ

چای ساز یکی از بهترین و کاربردی‌ترین وسایلی است که در واقع باید در هر خانه‌ای باشد. چای ساز کوخ یکی از برجسته‌ترین چای ساز موجود در ایران است که می‌توانید آن را تهیه کنید و سرعت دم کردن چای خود را بالا ببرید و از همه مهمتر چای خود را گرم نگه دارید. یادتان باشد که از این دستگاه می‌توانید برای درست کردن قهوه و دمنوش نیز استفاده کنید و از کیفیت آن لذت ببرید.

کلام آخر
چای‌ساز کوخ یکی از ساده‌ترین چای سازهای موجود در بازار است که می‌توانید به راحتی با آن کار کنید. پنلی روی این دستگاه تعبیه شده است و شما با کمک دکمه‌های روی آن می‌توانید دستگاه خاموش را روشن کنید و دمای آن را روی عدد مشخصی نگه دارید. پس از دم کشیدن چای نیز می‌توانید فیلتر دستگاه را بالا ببرید تا چایی بیش از جد پررنگ نشود. خوشبختانه کار کردن با اکثر چای سازها به یک صورت است و به این ترتیب شما می‌توانید با اکثر این دستگاه‌ها کار کنید و برای خود و مهمانانتان همیشه یک چای گرم و تازه داشته باشید. البته سعی کنید که در سالم نگه داشتن این دستگاه کوشا باشید و همیشه سطح آب موجود در آن دقت کنید یا اینکه آن را در مجاورت دستگاه‌های سرمایشی یا گرمایشی قرار ندهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.